26.06.2017 | Ajankohtaista | Uutiset, Työttömyyskassat
Futunio:n ja työttömyyskassojen tiiviissä yhteistyössä rakentama uusi asiointipalvelu (eAsiointi) tehostaa merkittävästi jäsenten palvelukokemusta. Työttömyyskassojen jäsenilleen tarjoama, yhteistyössä kassojen asiantuntijoiden kanssa kehitetty projekti otettiin käyttöön tässä kuussa. Uuden palvelun päätavoitteena on tehostaa hakemusten käsittelyprosessia työttömyyskassoissa, ja mahdollistaa palvelun helppokäyttöisyys siten, että jäsen pystyy suorittamaan prosessin palvelun kautta omatoimisesti ilman työttömyyskassan apua.
Tässä on onnistuttu jäsenpalautteen perusteella mahtavasti. Järjestelmä koetaan helppokäyttöiseksi ja se uudistaa työttömyyskassojen tarjoaman palvelukokemuksen täysin uudelle tasolle. Käyttäjäpalautteena on tullut mm. seuraavat kommentit: ”ei parannettavaa”, ”tuntui hyvin selkeältä käyttää” ja ”helpoin käyttämäni sähköinen asiointijärjestelmä”.
Selvä vaikutus palveluprosessiin
Kassan toiminnan näkökulmasta siirtyminen yhä enemmän paperiasioinnista verkossa olevaan eAsiointiin on myös ollut mullistavaa. Kassaan saapuvista hakemuksista enimmillään jo 97 % tulee sisään eAsioinnin kautta. Tämän vaikutus käsittelyprosessin nopeuteen kassoissa on hyvin merkittävä ja mahdollistaisi jopa lähes reaaliaikaisen maksatuksen. Automatisoitu prosessi tietysti vähentää myös työttömyysetuuksien maksatuksessa tapahtuvia virheitä.
Vuotuiset kasvuprosentit ovat monissa kassoissa olleet useana peräkkäisenä vuotena sähköisesti tapahtuvassa asioinnissa kaksinumeroisia prosenttilukuja. Tämä kuvastaa hyvin toimialalla tapahtumassa olevaa merkittävää muutosta. Futunio on vahvasti kassojen yhteistyössä ideoimassa ja kehittämässä toimialan palveluja eteenpäin.
Työttömyysturvan hakemisen helppous
eAsiontia käytetään nykyisin jo enemmän älylaitteilla kuin perinteisillä työasemilla – tämä on mahdollistanut palvelun nopean leviämisen ja tukee sen käytön laajenemista edelleen.
Jatkokehitystä toteutetaan suoraan loppukäyttäjiltä eli liittojen ja kassojen jäsenkunnasta tulevan palautteen avulla ketterästi ja lisäksi viedään eteenpäin eAsioinnin mahdollistamaa prosessien selkeyttämistä ja nopeuttamista kassoissa.
Lisätietoja:
Olli Räisänen, liiketoimintajohtaja / järjestöasiakkaat, +358 50 568 8848, olli.raisanen@Futunio.fi
Futunio on ammattiliitojen ja työttömyyskassojen toimialojen erityistarpeisiin erikoistunut palveluyritys. Tuotamme edistyksellisimmät ratkaisut edunvalvontaan ja työttömyysturvaan, joilla asiakkaammekin pysyvät mukana digitalisaation vauhdissa.
| Uutiset
JHL ja Futunio ovat 17.6.2021 allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka seurauksena JHL tulee siirtymään Futunion asiakkaaksi ja palveluiden käyttäjäksi vuosien 2021 ja 2022 kuluessa.
| Uutiset
Futunio Oy:n toimitusjohtaja Heikki Kärki on päättänyt irtisanoutua tehtävästään. Hän jatkaa kuitenkin yhtiössä vielä siirtymäajan neuvonantajan roolissa.
| Uutiset
WHO julisti 11.3.2020 koronavirustilanteen pandemiaksi eli maailmanlaajuisesti levinneeksi epidemiaksi. Sen myötä tarkensimme eilen toimintaohjeitamme vastaamaan tämän hetken suosituksia. Koska koronaviruksen osalta tilanne ...
| Uutiset
Liiton puheenjohtaja Samu Salo kertoo valinnan tapahtuneen insinöörimäisesti faktat edellä ja perusteellisen selvityksen tuloksena. Insinööriliiton omaa ydintoimintaa ei jatkossa ole vaativien tietojärjestelmien ...
| Uutiset
TIEDOTE LIIKETOIMINTAKAUPASTA 23.10.2018
| Uutiset
Futunio Oy on siirtänyt toiminnanohjausjärjestelmiä toimittavan Yritykset-asiakasryhmän tytäryhtiöön YAP Accounting Oy:lle. Liiketoimintasiirto astuu voimaan 1.4.2018. YAP Solutions Oy tulee jatkossa toimimaan täysin ...