19.12.2018 | Meistä sanottua | Ammattiliitot
Yli 17 000 jäsenen Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTOssa nähdään ammattiliittojen tulevaisuuden olevan kiinni jäsenien kokonaisvaltaisessa palvelukokemuksessa. Futunion näkemykset jäsenrekisterin toiminnallisuuksien kehittämisestä vakuuttivat liiton.
Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTO koostuu kuudesta valtakunnallisesta jäsenyhdistyksestä, ja se edustaa yksityisen sektorin asiantuntijoita ja ammattilaisia. Yli 17 000 jäsenen järjestössä nähdään ammattiliittojen tulevaisuuden olevan kiinni jäsenten kokonaisvaltaisessa palvelukokemuksessa. Sen tarjoamiseksi myös jäsenhallintajärjestelmän tulee taipua moneen.
"Yksinkertaisimmillaan jäsenrekisteri toimii jäsenmaksureskontrana. Hyvän palvelun tuottamiseksi jäsenrekisterin tulisi kuitenkin taipua kokonaisvaltaiseen asiakkuuksien hallintaan", ERTO:n Teemu Miettinen pohtii.
ERTO:ssa oli käytössä myös aiemmin jäsenrekisterijärjestelmä. Vanha järjestelmä ei Miettisen mukaan kuitenkaan tarjonnut riittäviä kehitysnäkymiä, jolloin lähdettiin etsimään kokonaan uusia ratkaisuja. “Ammattiliittojen tulevaisuus on pitkälti kiinni jäsenen kokemuksesta suhteessa sekä tarjottavien palveluiden laatuun että siihen, miten palvelut ovat tarjolla.
” ERTO ei siis lähtenyt hakemaan valmista pakettia, vaan sellaista, jota on mahdollista vuosien varrella myös kehittää muuttuvissa olosuhteissa. Futunion näkemykset jäsenrekisterin toiminnallisuuksien kehittämisestä vakuuttivat liiton. Uuden jäsenhallintajärjestelmän toiminnot rullaavat nyt tasaisesti. Näiden rinnalla toimivat muun muassa BI-raportointityökalu, jonka avulla jäsentieto on tehokasta ja ajantasaista, sekä e-lasku, joka on helpottanut jäsenmaksua ja vähentänyt manuaalista työtä myös järjestön toimistossa.
ERTOssa nähtiin yhtenä tärkeimpänä seikkana järjestelmän vaihdossa jäsenmaksurutiinien jatkuminen häiriöttä ja katkoitta. Muutokset tapahtuivat sujuvasti ja hallitusti ja nyt katseet ovat tulevaisuuden kehitystyössä. Esimerkiksi uusi raportointityökalu mahdollistaa jäseniin liittyvien toimenpiteiden paremman ennakoinnin ja suuntaamisen.
Miettisen mukaan Futunion palvelu on ollut nopeaa ja tehokasta, ja perusrutiinit ovat sujuneet vailla hämminkiä. “Futunion tarjoamat palvelut ovat selkeitä, mutta kuitenkin muokattavissa myös meidän muuttuviin tarpeisiimme. Omiin kehitystoiveisiimme reagoidaan nopeasti ja ystävällisesti ja niitä toteutetaan sutjakassa aikataulussa.” Miettinen tiivistää.
Futunio on ammattiliitojen ja työttömyyskassojen toimialojen erityistarpeisiin erikoistunut palveluyritys. Tuotamme edistyksellisimmät ratkaisut edunvalvontaan ja työttömyysturvaan, joilla asiakkaammekin pysyvät mukana digitalisaation vauhdissa.
Ammattiliittojen kahden miljoonan jäsenen kuukausittainen ja vuosittainen jäsenmaksujen hoito on iso rumba, jonka täytyy mennä jokaisen jäsenen kohdalla sentilleen oikein. Futunio auttaa Teollisuusliiton jäsenmaksatuksen ...
Liittymällä postituslistallemme, saat tuoreimmat kuulumisemme suoraan sähköpostiisi!
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Voit tutustua tietosuojaselosteeseen täällä »