Futunio  tukee  työttömyyskassa-asiakkaitaan Korona-viruksen tuomassa työsumassa

10.06.2020 | Ajankohtaista | Asiakasymmärrys, Työttömyyskassat

Featured image

Kuluva ajanjakso Korona-epidemian keskellä on korostanut sekä työttömyyskassa-asiakkaiden että  Futunion  tarvetta reagoida kasvaviin hakemusmääriin nopeasti.  Futunio  on toiminut asiakkaidensa strategisena kumppanina muutostarpeissa. 

 Futunio on viime vuosina yhdessä asiakkaidensa kanssa  tehostanut työttömyyskassojen manuaalityövaiheita automaatioratkaisuillaan.  Automaatiota on lisätty muun muassa uudella  tulorekisteriratkaisulla, uudella kassojen asiakaspalvelua tehostavalla viestintäratkaisulla sekä uudistetulla jäsenten  eAsiointi -asiointisovelluksella. Näiden ratkaisujen ja pitkälle automatisoidun maksatusjärjestelmän toimintaa kehitetään tiiviissä yhteistyössä kassojen kanssa.  Ketterät ohjelmistokehitysmenetelmät tehostavat kehitystyötä ja muutoksia julkaistaan ratkaisuihin kuukausittaisten päivitysten kautta. 
 

Nopeaa reagointia asiakkaan tarpeiden muututtua 

Futunio on kassojen hakemusruuhkan helpottamiseksi toteuttamassa useita ratkaisuja, joilla tehostetaan hakemusruuhkien käsittelyä. Heti Korona-poikkeustilanteen alkuvaiheissa Futunion asiantuntijat käynnistivät työpajojen muodossa ratkaisujen konseptointityön tavoitteena reagoida asiakkaiden tilanteeseen ja tehostaa entisestään käsittelytoimintaa. Työpajoissa kiteytettiin ja priorisoitiin asiakaspalautteiden perusteella keskeisimmät ehdotukset, joita  lähdettiin välittömästi viemään eteenpäin yhdessä asiakkaiden kanssa. Samanaikaisesti tuotekehityksessä edistettiin asiakkaidemme linjausten mukaisesti työttömyysturvan lakimuutosten toteutusta. 

Tällä hetkellä  innovointityön pohjalta on   joko kehitystyön alla tai jo julkaistuna  uusia ominaisuuksia, kuten lakimuutosten  vaatimat toiminnot, ansiopäivärahan maksatuksen nopeuttaminen, ennakkomaksutoiminto, käsittelytilannetietojen laajentaminen sähköisessä asiointipalvelussa, erilaiset automaattiset käsittelytapausten päivittämiset ehtojen täyttyessä sekä maksutapahtumien ajotoimintojen automaattikäsittelyn lisääminen. 

Reagointimme  poikkeustilanteessa on hyvä osoitus siitä, miten  Futunio  elää todeksi  strategista tahtotilaansa  uudistaa toimiala joustavien ratkaisujen kautta,  ja tuottaa  samalla  asiakkaillemme arvoa reagoimalla nopeasti  asiakkaan tarpeisiin. Tämä on mahdollista, koska olemme  Suomessa  ainoana yrityksenä  keskittyneet  palvelemaan pelkästään työttömyyskassoja ja ammattiliittoja. Ota yhteyttä, niin kerromme miten voimme auttaa ratkaisujemme kautta kassasi toimintaa. 

 

Olli Räisänen 
Liiketoimintajohtaja 

050 568 8848 

CTA
Olli Räisänen

Olli Räisänen

Olli toimii järjestöasiakkaiden liiketoimintajohtajana.

Pixels

Lue lisää