Menestystarina - työttömyyskassat

Metallityöväen Työttömyyskassa, IAET-kassa ja Rakennusalan työttömyyskassa

otsikko-sectionbg.png

helppotäyttöinen jatkohakemus saa kiitosta

Metallityöväen Työttömyyskassa, IAET-kassa sekä Rakennusalan työttömyyskassa ovat olleet YAP Solutions Oy:n asiakkaita jo pitkään ja tekevät tiivistä yhteistyötä käytössään olevien järjestelmien kehittämiseksi.

sari honkanen, kirsi liikkanen ja sari rajalinMetallityöväen Työttömyyskassa, IAET-kassa ja Rakennusalan työttömyyskassa

   

Jäsenten arkea helpottavat uudistukset saavat kiitosta

Metallityöväen Työttömyyskassa, IAET-kassa sekä Rakennusalan työttömyyskassa ovat YAP Solutions Oy:n asiakkaita ja tekevät sen kanssa tiivistä yhteistyötä käytössään olevien järjestelmien kehittämiseksi. Työttömyyskassat käyttävät YAP Solutionsin kassajärjestelmää työttömyysetuuksien ja vuorottelukorvausten käsittelyyn ja maksatukseen sekä tarjoavat asiakkailleen sähköisen asioinnin palveluja. Jatkuvan järjestelmien kehittämistyön lisäksi yhteistyössä toteutetaan säännöllisesti erillishankkeita.

“Viimeisimmistä kehityshankkeista tärkeimmät ovat olleet pikahakemus ja tekstiviestimaksuilmoitus”, kertoo Sari Honkanen Metallityöväen Työttömyyskassasta. Helppotäyttöisempi jatkohakemus oli ollut asiakkaiden ykköstoiveena, ja sen toteuttamisesta on tullut erityisen paljon kiitosta. Pikahakemuksen saa lähetettyä muutamalla klikkauksella ja sitä on siirtynyt käyttämään lähes jokainen, joka voi valita pikahakemuksen tavallisen jatkohakemuksen sijasta.

Tekstiviestimaksuilmoitus kertoo maksatuksen ajankohdan nopeasti

YAP Solutionsin kanssa yhteistyössä kehitettiin maksatusjärjestelmään myös palvelu, jolla asiakas saa tekstiviestinä ilmoituksen tulevasta maksusta. Tekstiviestimaksuilmoitus lähetetään heti kun hakemus on käsitelty ja siitä saa maksupäivän lisäksi tiedon tilille maksettavasta määrästä. Postitse lähetettävä maksuilmoitus saapuu aikaisintaan pari päivää myöhemmin.

“Tekstiviestimaksuilmoitus on palvellut erinomaisen hyvin. Ennen vastaanotimme paljon yhteydenottoja, kun asiakkaat halusivat tietää maksatuksen aikatauluja. Palvelun käyttöönoton jälkeen yhteydenotot ovat tältä osin vähentyneet”, kertoo Sari Rajalin Rakennusalan työttömyyskassasta.

Toimiva järjestelmä helpottaa ja nopeuttaa asiointia

Yhteistyö YAP Solutionsin kanssa on työttömyyskassojen mukaan ollut sujuvaa ja tehokasta. Kassoille järjestelmien aktiivinen kehittäminen asiakkaiden toiveiden mukaisesti on ensiarvoisen tärkeää. “Olemme kassoissa tehneet paljon muun muassa asiakaskyselyjä selvittääksemme, miten voisimme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla heille muuten raskaassa tilanteessa." IAET-kassan Kirsi Liikkanen summaa palvelun helppouden ja nopeuden nousevan kärkisijoille asiakkaiden toiveissa. "Järjestelmiä on kehitetty tiiviissä yhteistyössä meidän kanssamme. YAP on kehitystyössään hienosti kuunnellut sekä meitä, jotka käytämme järjestelmää työssämme, että myös asiakkailtamme saatuja palautteita.” Työttömyyskassojen asiakkaat ovatkin olleet tyytyväisiä sähköisten palvelujen kehittämiseen ja antaneet palveluille tutkimuksissa hyvät arvosanat.

Järjestelmien kehittäminen asiakkaita paremmin palveleviksi on tuonut sujuvuutta myös työttömyyskassojen työhön, mm. vähentämällä manuaalityötä ja etuushakemusten käsittelyprosessiin liittyvää aikaa vievää selvittelyä.

form-bg.jpg

ota yhteyttä